יותר השפעה ויותר כוח לנשים – סיפור ההשראה של רונית כפיר

רונית כפיר

היא אישה כריזמטית, יזמת ומובילה בתחום התקשורת האסרטיבית. את דרכה התחילה כשדרנית רדיו, מנחה בטלוויזיה, קריינית ומעצבת פנים ולאחר מכן פנתה לדרך עצמאית חדשה שהפכה אותה למקור השראה לנשים רבות. כיום, היא מנהלת עסק מצליח, מובילה שינוי בקרב נשות עסקים ברחבי הארץ, וגם “אמא ערה” ללוחם בעזה. קוראים לה רונית כפיר ויש המון מה ללמוד ממנה: איך היא מתמודדת עם המצב בארץ? מה נותן לה השראה? איזו תובנה יש לה מהדרך שעשתה? ומה הטיפ שלה ליזמת מתחילה? שנתחיל?

המשפטים שלה מהדהדים אצל כל אישה עצמאית בראש. וגם קצת “הנזיפות”. למי שלא מכירה עדין, רונית, אשת תקשורת מנוסה, מעצימה נשים ועוזרת להן להשתחרר מה”לא נעים לי” המלווה אותן לעיתים קרובות בעסק או בעבודה. והיא כאן כדי לשתף קצת על הסיפור שלה.

רונית כפיר

“אני קודם כל אמא ערה משבעה באוקטובר. הבן שלי לוחם בנחל ונמצא בעזה מאוקטובר, מה שמקשה עלי מאוד לנהל את העסק העצמאי בחודשים האחרונים. יצרתי לעצמי ‘תקופת הבראה’ בה אני ממלאת מצברים בדברים שעושים לי טוב – יוגה, ריקוד, נגינה, ושירה. בנוסף, אני פעילה בתנועת ‘אמא ערה’ ומנהלת עבורם את הסושיאל והגרפיקה.” משתפת רונית.

רונית שמה דגש מיוחד על עזרה לנשים בעסקים: “אני חושבת שנשים פחות מיומנות בכישורים הנדרשים להחזיק עסק עצמאי או לקדם את עצמן. הן מתקשות בשיווק עצמי, בתמחור, במשא ומתן, ובקשת כסף. נשים וכסף זו מערכת יחסים שדורשת עדיין המון עבודה ומודעות. אני רוצה שלנשים תהיה יותר השפעה ויותר כוח, ושנדע לדבר כך שיקשיבו לנו.”

“מדי כמה זמן עוצרות אותי נשים ואומרות לי: בזכותך אני מרוויחה הרבה יותר! (לפעמים אלו רק עוקבות) זה מטורף”

ההרצאות של רונית סייעו לאלפי נשים להתאפס על עצמן, לנהל את העסק שלהן, לדעת לדבר על עצמן בלי להתנצל, ובעיקר להרוויח יותר כסף. “מדי כמה זמן עוצרות אותי נשים (אחת פנתה אלי שלשום בחנות H&M בקניון רחובות!) ואומרות לי: “בזכותך אני מרוויחה הרבה יותר!” זה מטורף. לפעמים אלו נשים שאינן לקוחות שלי כלל, אלא רק עוקבות שלי”, היא משתפת בגאווה.

“אני רוצה שנשים ירגישו נוח לתפוס מקום בעולם ולהגיד את מה שיש להן להגיד. שלא ניבהל מהתגובות, כי הן תבואנה והן תהיינה קשות – נשים אסרטיביות שיש להן מה להגיד עדיין נתפסות כ”גבריות” , שתלטניות או אגרסיביות. זה אבסורד.”

מה זה “להיות יזמת” עבורך?

“זה לא לחכות לאישור של אחרים ופשוט להתקדם עם הרעיונות שלך. להרגיש נוח לנסות אותם ולבדוק אותם, עד שהם יעבדו. או לא.”

איזו תכונה צריכה לטפח כל יזמת?

“היכולת ליצור בלי לחשוב ובלי ביקורת. פשוט ‘להקיא’ את כל מה שיש לך בלי לעצור, עד שתמצאי יהלום.”

מה נותן לך השראה?

“אני משתדלת לחשוף את עצמי לכמה שיותר תכנים מעניינים. אני קוראת ספרים מקצועיים, סיפורת ושירה. רואה סרטים, מדברת המון עם אנשים. אי אפשר לדעת מאיפה יבוא הרעיון הבא ולמה.”

איך הכל התחיל?

“הייתי מעצבת פנים במשך 20 שנה וכתבתי בלוג על עיצוב פנים במגזין XNET. כשהזמינו אותי להרצות למעצבות, סירבתי לרוב. בעיצומו של תהליך אימון עבור העסק שלי, החלטתי להגיד כן להרצאה על המסע שלי מ’לא נעים לי… לנעים מאוד’. ההרצאה הפכה ללהיט והביאה עשרות פניות.” היא מספרת.

רונית כפיר
“עצור, גבול לפנייך!” רונית כפיר בהרצאה בשפיים | צילום: ענבר בר-אור


“מבחינתי – מצאתי את היעוד שלי, לא פחות. מבחינת הקהל – קיבלתי בן לילה עשרות פניות ששאלו מתי ואיפה יש עוד הרצאה. משם יזמתי הרצאות פרטיות שהגיעו אליהן מעצבות פנים בעיקר, ומחודש לחודש זה הלך ותפס, יותר נשים הגיעו שלא מן המקצוע, זה התרחב לשכירות ועוד ועוד, וכך עד היום.

עם השנים כתבתי הרצאות נוספות על תקשורת אסרטיבית, על תמחור, משא ומתן, כל מה שקשור לכסף בעסק עצמאי, עבודה עם חברים, גבולות ועוד. הבנתי שיש לי המון ניסיון ויכולת לתקשר וללמד מהניסיון שלי נשים אחרות”.

“היום אני מרצה בחברות וארגונים (ולא רק ביום האישה) על תקשורת אסרטיבית, ובעיקר מוזמנת להרצות. אני פחות יוזמת הרצאות משל עצמי אבל יש לי קורסים וסדנאות שאני מעבירה לעצמאיות. ויש גם קורסים דיגיטלים

מה ההישג הכי גדול שלך בעינייך?

“הקשרים הטובים בחיים שלי. הם חשובים לי ואני משקיעה בהם. הם לא איזו אידיליה, כי אין באמת דבר כזה, אבל אני שמחה שהקשרים שלי עם משפחתי המורחבת והקרובה טובים, מכבדים, קשובים. גידלתי שני בני אדם נהדרים שתורמים לעולם והופכים אותו מקום טוב יותר. והצלחתי להישאר במערכת יחסים מונוגמית ואוהבת 25 שנה. הכל בחיים זה יחסים. זה בעיני הישג לא קל ולא מובן מאליו, אבל חתירה אליו תשפר את כל מערכות היחסים שלך: שיפור מערכות היחסים בעסק ישפיע גם על המשפחה וההיפך. כך קרה גם אצלי.”

רונית כפיר
עם יהודה ומאיה דביר בהרצאה בבצלאל | צילום: ינון כלפון

מה האתגר הכי גדול עמו התמודדת במהלך הדרך העסקית?

“בתור מעצבת פנים הפכתי למפרנסת היחידה בבית, ומיד ידעתי איך להתמודד. העליתי מחירים ללא פחד, שיניתי את ההתנהלות שלי מול הלקוחות, ובדיעבד מזה צמחה ההרצאה הראשונה שלי.”

במה את עוסקת תכלס?

“מניחה שהבינו את זה כבר מהסיפור, אבל בקצרה: אני עוסקת בהרצאות וקורסים בנושאי תקשורת אסרטיבית, תמחור, משא ומתן וכל מה שקשור לכסף בעסק עצמאי. אני מרצה בחברות וארגונים על תקשורת אסרטיבית, ומקיימת שיחות ייעוץ פרטיות.”

איזו תובנה יש לך מהדרך?

“עסק עצמאי זה עסק משוגע ובודד. חשוב להקיף את עצמך באנשים – קולגות, אנשים שתעבדי איתם, שתמיד יהיה עם מי להתייעץ, במי להיתמך ועם מי לעשות סיעור מוחות.”

מה את עושה היום כדי לקדם את העסק?

“בימים אלה? מעט מאוד. לשמחתי העסק כבר מתקדם מעצמו. באופן קבוע מגיעות אלי הצעות עבודה מאנשים, ארגונים ומקומות שלא הייתי חושבת להגיע אליהם בעצמי. כשיש לי אנרגיות אני מקליטה סרטונים וכותבת תכנים לסושיאל שלי. יש לי ערוצי תוכן רבים ואני משתדלת לא להזניח אותם, כולל מגזין חודשי.”

טיפ על קפה ליזמת המתחילה?

“תכיני שיעורי בית ואל תחפשי קיצורי דרך. צאי ללמוד מאחרות. להאזין ולקרוא, האינטרנט מלא בתוכן.”

רונית כפיר היא יותר ממדריכה לעסקים ולתקשורת; היא מקור השראה לשינוי והתפתחות אישית. במסעה האישי והמקצועי, היא מדגימה איך נחישות ואסרטיביות יכולות להוביל להצלחה משמעותית. המסר שלה לנשים – להאמין בעצמן, לבקש את מה שמגיע להן ולא לחשוש לתפוס מקום – הוא רלוונטי ומעצים יותר מתמיד. הודות לה, נשים רבות למדו לא רק לנהל את העסקים שלהן בגאווה, אלא גם לחיות את חייהן בתעוזה ובביטחון.


רונית כפיר מציעה עוד עשרות טיפים נוספים שתוכלי למצוא בערוציה השונים:
באתר של רונית, באינסטגרם, ביוטיוב וגם בקהילה בפייסבוק 

קבלי הצצה

יש לכם שאלות? התגובות זה המקום המושלם ...

אולי יעניין אותך גם


מנטליות בעסקים

טיפים כשלא בא לתכנן אבל רוצים לעבוד מסודר.

השבוע, באמצע יום עבודה שגרתי במהלך אוגוסט, כששני הילדים רצים בבית, צועקים “אני רעב”, רבים ומגבירים את הטלוויזיה למקסימום… עצרתי […]

לקריאה >>

יזמות נשית

ממאבק למלוכה: הסיפור המעצים של מלכה גלברט

היא עברה מסע חיים מרתק, התגברה על מכשולים לא פשוטים והיום היא סופרת ילדים, מנהלת קהילת “מאמלכה” ומלווה נשים להשתחרר […]

לקריאה >>

פודקאסט

הכל זה החלטה? פרק 1 בפודקאסט

ברוכים הבאים לפודקאסט “מתכננים בהשראה“, המקום שבו תכנון פוגש השראה. הפודקאסט שלנו מתמקד בתכנון חכם ומשמעותי בכל תחומי החיים – […]

לקריאה >>
@כל הזכויות שמורות למיכל ונדר אסנין | MIKMIKGROUP | תקנון האתר | הצהרת נגישות

Pin It on Pinterest